Nieuws

C3 gespot in Canada

Ook in Revelstoke, Canada, BC, hebben ze een C3, een hele speciale.

Lees verder

Veranderen is lastig: Brandweer Amsterdam en KCO

Veranderen is lastig: Brandweer Amsterdam en KCO Terug Datum: 06-08-2018 Veranderen is lastig: Brandweer Amsterdam en KCO Afgelopen vrijdag tijdens de C3 ontmoeting nam Elsbeth Reitsma ons mee in de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van de veranderkunde. Zij deed dat onder andere aan de hand van een artikel van Stouten et.[1] al. in het…

Lees verder

Hoveniers en adviseurs

Hans Hoek blogt over overeenkomsten tussen hoveniers en adviseurs

Lees verder

Het onvoorspelbare advies

Elsbeth Reitsma heeft geblogd over de onvoorspelbaarheid als belangrijk element in haar definitie van adviseren.

Lees verder

Winstuitkering Zorg: Gewoon Doen

Hans Hoek bekritiseert in zijn blog het voornemen van VWS om het verbieden van winstuitkeringen in de zorg te onderzoeken.
Hij beschrijft waarom winstuitkeringen in de zorg noodzakelijk zijn voor een goede bedrijfsvoering.
Volgens Hans geven de bewindslieden van VWS zelf al de argumenten waarom winstuitkeringen in de zorg mogelijk en noodzakelijk zijn.

Lees verder

Ulrich Oron als voorzitter cricketvereniging

Collega Ulrich Oron is naast zijn werk bij C3 ook voorzitter van de cricketvereniging Kampong in Utrecht.

Lees verder

Odensehuis als luidspreker naar de samenleving

Elsbeth Reitsma blogt over het Odensehuis.

Lees verder

Falende afstemming in een zorgrelatie

Elsbeth Reitsma blogt over falende afstemming in een zorgrelatie.

Lees verder

De zevende functie van taal in het advieswerk

Taal speelt in het advieswerk een belangrijke rol. Als een klant iets twee of drie keer zegt, dan weet je als adviseur dat er wat speelt waar je dieper op in hebt te gaan. Als een klant in containerbegrippen spreekt (bijvoorbeeld ‘het is aan een dood paard trekken’), weet je dat je naar concrete voorbeelden hebt te vragen om een beeld te krijgen waar het over gaat. Maar taal speelt ook een andere rol: de beïnvloeding door de adviseur. Hoe gebruikt de adviseur taal om door te dringen tot wat er bij de klant gebeurt? Met taal proberen te beïnvloeden of te manipuleren? Bepaalt onze manier van spreken ‘de werkelijkheid’ van de klant?

Lees verder

Meer weten over de visie, diensten, werkwijze of mensen van C3?