Blog Organisatie-onderzoek

Datum: 13-02-2012

Blog Organisatie-onderzoek

C3 heeft een nieuw product ontwikkeld, organisatieonderzoek. Of eigenlijk is het geen nieuw product, want we doen het allang. Grappig hoe dat werkt. We constateerden dat er steeds meer vraag is naar organisatieonderzoek en besloten daar een product op te ontwikkelen. Vervolgens bekeken we wat C3 al gedaan heeft aan organisatieonderzoek. Dat bleek een flink aantal onderzoeken te zijn. Daarna hebben we opgeschreven hoe we deze onderzoeken hebben aangepakt. Dit dwong ons om te formuleren wat wij belangrijk vinden bij organisatieonderzoek en hoe we dat methodisch invullen. We ontdekten dat er twee vormen van onderzoek zijn, diagnostisch organisatieonderzoek en preventief organisatieonderzoek. We hebben beide vormen van organisatieonderzoek beschreven en op onze website gezet (zie https://c3am.nl/nl/organisatieonderzoek/).

Dit hele proces heeft ertoe geleid dat de activiteit, die we al lang uitvoerden, een product is geworden. Het heeft er ook toe geleid dat we de onderzoeken, die we op dit moment uitvoeren, veel bewuster aanpakken. En het is makkelijker geworden om van tevoren te vertellen hoe we een organisatieonderzoek aanpakken.

Een hele natuurlijke manier van productontwikkeling dus.

Laat een reactie achter