C3 is een mooi bedrijf
Datum: 28-09-2010
C3 is een mooi bedrijf
Ik moet (of beter gezegd mag) de laatste tijd vaak over C3 vertellen. Wij zijn bezig met het werven van nieuwe collegae en ik voer veel gesprekken met zorgbestuurders. Dan komt het ‘verhaal van C3’ vaak over het voetlicht. Ook bij de mediatraining, waar ik in mijn vorige blog over schreef, moest ik een aantal keren vertellen wat C3 is.
We bestaan al meer dan twee decennia, dus ik heb het verhaal al vaak verteld. Dat verveelt niet, maar er sluipt wel routine in.
Door het verhaal in korte tijd zo vaak te vertellen en zeker door de condensatie van het verhaal die bij interviews in de media nodig is, ontstond er bij mij nieuw elan.
Op enig moment dacht ik opnieuw: ‘Wat een mooi bedrijf hebben wij toch’.
We zijn een hechte werkgemeenschap van hoogwaardige consultants, die zelf ondernemer zijn. Professionals die hun vak verstaan en dat met hun maten steeds verder willen ontwikkelen. Mensen die zeer betrokken zijn bij de gezondheidszorg, daar visie op hebben en willen werken aan voortdurende verbetering van die zorg, zodat de zorgvrager betere zorg krijgt.
Het team wisselt in de loop der jaren in samenstelling, al zijn mensen lang met ons verbonden. De betrokkenheid, de visie en de mentaliteit blijven dezelfde intensiteit hebben. Nieuwe mensen nemen hem over, vinden hem opnieuw uit en geven er hun eigen draai aan, maar het blijft overduidelijk C3. De keerzijde is natuurlijk wel dat je snel vertrokken bent, als je niet de visie deelt of je professionaliteit niet wilt delen.
‘Delen’ is sowieso een kenmerk van C3. We delen onze kennis en vaardigheden met onze opdrachtgevers in ons werk. We delen onze kennis met de samenleving door te publiceren en te onderzoeken. We dragen bij aan de maatschappelijke discussies over de zorg, onder andere door onze blogs. En we delen ons werk en onze professionaliteit met elkaar.
In een complexe markt, waarin een paar collega bureaus zijn omgevallen, slagen wij er al twee decennia in om als degelijk en betrouwbaar bureau goede adviezen te geven en als managers of bestuurders daadwerkelijke veranderingen in zorgorganisaties te leiden.
Er valt nog veel meer over C3 te zeggen, maar dan wordt het een reclamespotje.
Ik volsta met het tellen van mijn zegeningen. Het is een genoegen om een mooi bedrijf te leiden, dat maatschappelijk nuttig is en een voorbeeld kan zijn voor andere professionele werkgemeenschappen. Een werkgemeenschap, die bijdraagt aan de ontwikkeling van een van de belangrijkste maatschappelijke sectoren in Nederland, de gezondheidszorg.