Chinees en de zorg
Datum: 01-12-2008
Chinees en de zorg
Dit weekend waren we met het hele gezin druk in de weer. Geen zin en tijd om uitgebreid te koken. De kinderen mochten kiezen wat we gingen halen, pizza of chinees. Het werd chinees. Wachtend op mijn bestelling viel mijn oog op een tijdschrift Gastvrij van de MAKRO (groothandel voor bedrijven en de horeca). Op de cover stond groot aangekondigd ‘Hoe houd ik mijn gasten tevreden” bewaar exemplaar!. Nieuwsgierig naar wat er in deze bewaarbijlage stond, het tijdschrift maar eens doorgebladerd. In het artikel werd ik getroffen door de doeltreffende en compacte informatie over ‘hoe krijgt u uw gasten tevreden en daarmee een beter bedrijfsresultaat’. Een bruggetje naar de zorg is snel gemaakt. Onder het motto beter goed gekopieerd dan slecht uitgevonden, bijgaand de zeven hoofdpunten. Doe uw voordeel ermee. De zeven hoofdpunten:
1. Voorkom teleurstellingen
2. Weet wat uw gast waardeert
3. Maak verwachtingen waar en overtref ze
4. Besteed aandacht aan product en presentatie
5. Besteed aandacht aan uw locatie
6. Besteed aandacht aan aankomst en vertrek
7. Begeleid uw personeel