De oude vertrouwde beugelfles

Datum: 18-02-2008

De oude vertrouwde beugelfles

De beugelfles van Grolsch verandert van gedaante. In zijn honderd vijftienjarige leven is dat een aantal malen gebeurd.

Vorige week was er op BN radio een gesprek hierover met de bestuurder van Grolsch. De vraag van de journalist was: Waarom verander je een succesformule? Grolsch drijft immers op het imago van de beugelfles. Zijn antwoordt was: Let op!!! Omdat onze klanten dat willen.

In een twee jaar durend proces van marktonderzoek heeft Grolsch gezocht naar de vraag wat klanten willen. Voordat de lezer zich afvraagt wat dit met de zorg te maken heeft.

Volgens mij zou het goed zijn als er in de zorg veel meer dit type marktonderzoek gedaan werd. Moet de vormgeving van een dienst wel hetzelfde blijven, en beantwoordt deze dienst wel aan de eisen van de moderne consument?

Om in de metafoor van Grolsch te blijven. Het huidige onderzoek naar klanttevredenheid richt zich met name op de tevredenheid over de huidige beugelfles. Daar zijn we vaak tevreden over.

Proost!

Laat een reactie achter