Sociale media
Datum:19-08-2010
Sociale media
Wij hebben nu bijna vier jaar een C3 weblog voor iedere consultant.
We zijn er mee begonnen na een training van Laura Babeliowski over marketing door professionals. Toevallig belde Laura gisteren om te horen wat bloggen en andere marketingtips van haar ons gebracht hebben. Het antwoord vindt u straks op haar site.
Inmiddels zijn we ook actiever op Linkedin, hebben we daar een paar groepen geopend en discussiëren we intern over het nut van Twitteren. Recent hebben we samen met de mannen van Focus Plus, een bureau waar we mee samenwerken, gehoord en bediscussieerd hoe een jong bureau als Alares dat doet. Laurens Walling van dat bureau kan daar mooi over vertellen.
Met Barnyard, het bureau dat de uitgave van onze boekjes doet zijn we onze activiteiten in sociale media en daarbuiten verder aan het verkennen.
Vandaag werd ik via de site van Management en Consulting attent gemaakt op een onderzoek van de Bloomberggroup naar het gebruik van sociale media door consulting firms. Een heel interessant artikel om te lezen. Het artikel geeft een goed overzicht. De term die Bloomberg hanteert voor de rol van consultants in de maatschappelijke discussie ‘Thought leadership’, leiders in gedachteontwikkeling (in het Engels is het toch mooier) spreekt me erg aan.
Alleen is het jammer dat het onderzoek uitgaat van de manier van kijken van de adviesbureaus. Er is niet aan potentiële cliënten en lezers gevraagd wat zij ervan vinden. Dat zou een mooi volgend onderzoek zijn.
Het is een vraag die mij wel bezig houdt. Ik schrijf regelmatig weblogs over veel verschillende onderwerpen. Ik vind dat zelf leuk om te doen en heb genoeg inspiratie. Maar wie is er geïnteresseerd in wat?
Ik nodig de lezers van mijn blog graag uit om te reageren en me te vertellen welke soort blogs ze interessant vinden.