Twee keer per week een eitje

Datum: 22-07-2009

Twee keer per week een eitje

Soms komt er nieuws naar je toe dat je denkt hoe kun je dit nu als voorbeeld gebruiken. Op Radio 1, iedere ochtend wordt er kort aandacht besteed aan de zorg. Zo was er ook van de week een item over marketing in de zorg. Patiënten moeten tenslotte kunnen kiezen tussen verschillende ziekenhuizen. In het voorbeeld kwam een medewerker aan het woord die de functie van hostess had op een verpleegafdeling. Zij voorzag patiënten van hun natje en droogje en de krant! Uit het gesprek moest je opmaken dat het onderscheidende in het aanbod van dit ziekenhuis was dat patiënten nu door deze hostess bediend worden en twee keer per week een eitje mochten en op zaterdag een borrel of glaasje wijn.

eitje

My goodness dacht ik, ik hoop niet dat dit ziekenhuis zich hiermee denkt te onderscheiden, maar zich onderscheidt op de zorg/behandel kwaliteit! Ik vraag me dan af hoe je er als management toekomt een dergelijk voorbeeld als marketing-item van je instelling naar voren schuiven. Als dit het is dan heb je toch eigenlijk weinig te bieden. Dat aanbieden van dat eitje en glaasje wijn, hoe betuttelend kan het zijn en zo’n 25 jaar geleden gebeurde dat al in ziekenhuizen. Niks nieuws onder zon. Onderscheidender zou het zijn als patiënten eigen keuzevrijheid hebben in het kiezen wat en wanneer ze willen eten en drinken, gewoon roomservice 24 uur per dag!

Laat een reactie achter